Ten prosty ruch pozwoli Ci pozbyć się bólu pleców


0
2.1k shares

Prosimy o wsparcie naszej pracy, polub nas na Facebook:

Skąd biorą się bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa?

Powód bólu pleców może być indywidualny dla każdej osoby, jednak istnieją pewne przyczyny, które zdarzają się bardzo często i warto mieć je na uwadze. Co zwykle robimy w sytuacji, w której zabolą nas plecy? Chwytamy za maść przeciwbólową, smarujemy plecy z nadzieją, że ból zniknie. Maść w wielu przypadkach wystarczy na złagodzenie bólu, jednak jest to leczenie objawowe, przyczyna bólu zostaje „uśpiona”, ale nadal jest aktywna i z pewnością powróci w niedalekiej przyszłości.

Gdzie szukać przyczyny bólu odcinka lędźwiowego?

Przyczyna bólu zwykle nie występuje w samym bolącym miejscu, przeważnie jest to miejsce nad lub pod miejscem bólu. W sytuacji bólu odcinka lędźwiowego w większości przypadków przyczyna występuje poniżej miejsca bólu- odcinek biodra, szczególnie należy skupić się na osłabionych pośladkach. Większość osób nie potrafi używać mięśni pośladkowych, co może skutkować zbyt mocnym obciążeniem odcinka lędźwiowego.

Bezpieczne plecy-prawidłowa praca bioder

Napięcie naszego ciała ma ogromne znaczenie nie tylko podczas ćwiczeń na siłowni, ale również podczas wykonywania codziennych czynności. Pośladki- mięśnie pośladkowe są nam potrzebne do poprawnego ustabilizowania naszych bioder. W przypadku kiedy pośladek nie pełni tej funkcji prawidłowo, jego funkcję przejmują inne mięśnie- bardzo często właśnie odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Obciążony odcinek lędźwiowy oprócz swojej naturalnej funkcji przejmuje obowiązek stabilizacji naszego ciała.

Wzmocnienie pośladków kluczem do zlikwidowania bólu

Aby sprawdzić powiązanie pośladków z odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa wykonaj prosty test:

  1. Stań wyprostowany.
  2. Zwróć uwagę na to w jakiej pozycji jest Twoje ciało, pośladek prawdopodobnie jest wypięty do tyłu, w odcinku lędźwiowym powstaje „lordoza”(wklęsłe plecy).
  3. Zepnij pośladki i wykonaj ruch bioder w przód, zaciśnij również brzuch.
  4. Wytrzymaj tak przez kilkanaście sekund.
  5. Rozluźnij mięśnie pośladków, w tym momencie prawdopodobnie poczułeś spory ciężar w odcinku lędźwiowym, wyobraź sobie, że taki ucisk występuje przez cały dzień.

Pozornie śmieszne i banalne ćwiczenie pozwoli Ci poprawić dyskomfort w odcinku lędźwiowym. Warto zrozumieć powiązanie między pracą mięśni pośladkowych a odcinkiem lędźwiowym aby nie nadwyrężać tego obszaru naszych pleców.

loading...

Spodobało Ci się? Polub i Udostępnij!

0
2.1k shares

Zostaw komentarz