Skuteczna dieta na trądzik – co jeść a czego unikać aby pozbyć się trądziku? 🍏🥑 🥦

29 Mar
Skuteczna dieta na trądzik – co jeść a czego unikać aby pozbyć się trądziku? 🍏🥑 🥦
5 (100%) 4 votes

Powodów rozwoju trądziku jest bardzo dużo. Częstym czynnikiem wpływającym na powstawanie zmian na skórze jest nieodpowiednia dieta, zaburzenia gospodarki hormonalnej organizmu czy zła pielęgnacja skóry. Dziś zajmiemy się nieodpowiednim odżywianiem, jaka powinna być odpowiednia dieta na trądzik? Czego nie jeść? Sprawdźmy to!


Trądzik a dieta – czy odżywianie wpływa na stan skóry?

Niestety nie ma jednej dietetycznej przyczyny trądziku, jednak obserwując swój organizm możemy wyciągnąć własne wnioski. Każdy organizm jest inny i reaguje inaczej na dane produkty, jednak prawdopodobieństwo nasilenia się trądziku podczas spożywania niżej wymienionych produktów jest zdecydowanie wyższe.

Do produktów o wysokim wpływie na powstanie pryszczy zaliczamy gluten, węglowodany, zboża, mleko.

Często zupełnie nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale sposób w jaki odżywiamy się ma kluczowy wpływ na stan naszej skóry. Trądzik to efekt oczyszczania organizmu z toksyn. Ilość szkodliwych produktów przemiany materii w naszym organizmie jest ściśle związana z tym w jaki sposób odżywiamy się. Pokarmy zawierające duże ilości konserwantów, ostre przyprawy, mogą nasilić zmiany trądzikowe nawet u osób, które nie zmagają się z tym problemem.

Osoby z trądzikiem powinny dokładniej przestrzegać odpowiednio zbilansowanej diety. Nieodpowiednia dieta, to powód pobudzenia gruczołów łojowych, które zaczynają produkować nadmierną ilość sebum. A z kolei zablokowane pory zatrzymują łój wraz z zanieczyszczeniami wewnątrz skóry. Co skutkuje powstaniem stanów zapalnych, zaskórników oraz zmian trądzikowych w związku z powstaniem dużej ilości bakterii wywołujących wypryski. Możesz temu zapobiec między innymi pijąc regularnie duże ilości czystej wody.


UWAGA! Polecamy skuteczne tabletki na trądzik bez recepty Nonacne. dieta na trądzik

  • silne działanie zwalczające przyczyny trądziku
  • eliminuje trądzik oraz oczyszcza skórę
  • zapobiega nawrotom trądziku
  • jest dostępny bez recepty
  • nie wywołuje efektów ubocznych
  • naturalny skład

SPRAWDŹ TERAZ


Jaka dieta na trądzik? Odstaw produkty wysokoprzetworzone

Spożywaj jak najmniej węglowodanów, ogranicz do całkowitego zera cukier w diecie. Cukier jest jedną z głównych przyczyn powstawania trądziku. Wszystko co posiada w swoim składzie cukier powinno być raz na zawsze odstawione, cukierki, ciasteczka – zapomnij o nich. Nie przesadzaj z ziemniakami, posiadają wysoką zawartość węglowodanów, również rośliny strączkowe nie są Twoim przyjacielem.

Unikaj zbóż – zboża to nic innego jak węglowodany w czystej postaci. Wysoka ilość zbóż w diecie powoduje infekcje skórne. Chleb, makarony, ryż, płatki zbożowe (te pełnoziarniste również).

Nabiał bardzo często nasila zmiany skórne, koniecznie odstaw mleko pasteryzowane oraz wszystkie produkty zawierające w swoim składzie mleko w proszku. Jeśli będzie Ci ciężko odstawić mleko, zamień je na jogurt lub kefir. Śmietana oraz masło uczulają najmniej z produktów nabiałowych.

Wiele osób błędnie uznaje jajka za nabiał, jest to błąd, jajka możesz jeść bez obaw, nie wpływają na powstawanie trądziku.

Ogranicz tłuszcze omega-6 i zwiększ ilość omega-3 w diecie. Oleje roślinne takie jak margaryna najlepiej ogranicz do zera. Zamiast tego jedz więcej ryb, zacznij używać oleju kokosowego, oliwy z oliwek, awokado lub nawet smalec.


Zdrowe jelita, to połowa sukcesu w walce o zdrową cerę, głównym winowajcą problemów jelitowych jest gluten.

Dieta osób z trądzikiem powinna być bogata w jak największą ilość ryb, najlepiej takich jak: dorsz, łosoś, mintaj, śledzie.
Zdrowy tłuszcz znajdziemy również w oliwie z oliwek, oleju kokosowym lub awokado. Nie musisz obawiać się tłuszczu w pełnotłustych serach czy śmietanie.
Nie zapomnij o warzywach, dieta na trądzik musi być bogata w duże ilości świeżych produktów, tutaj najlepiej sprawdzają się warzywa, najlepiej zielone.

W walce o poprawę flory jelitowej możesz stosować probiotyki. W ten sposób zadbasz o zdrowe jelita, które są kluczem do utrzymania zdrowej cery. Kiszone ogórki oraz kapusta, kefir, to świetne naturalne probiotyki, które z pewnością pomogą Ci w walce o zdrową skórę.

Pamiętaj o 8 zasadach zdrowego odżywiania podczas leczenia trądziku:

  • Zamień przetworzone produkty na naturalne składniki
  • Ogranicz sól oraz ostre przyprawy w swojej diecie (np. pieprz i chili)
  • Zacznij obserwować reakcję swojej skóry po zjedzeniu czekolady, kakao lub wypiciu alkoholu. Jeśli zaobserwujesz wypryski – odstaw te produkty.
  • Spożywaj produkty bogate w witaminę A i E, cynk, błonnik oraz witaminy z grupy B. Skuteczne wspomagają regenerację cery.
  • Unikaj wszystkiego, co ma cukier
  • Ogranicz jedzenie pieczywa
  • Mniej makaronu, ryżu, mąki i ziemniaków
  • Jedz więcej warzyw i owoców

To ważne! Nie zniechęcaj się napotkanymi trudnościami, zawsze w momencie kryzysu pamiętaj o nadchodzących efektach jakie niesie zmiana sposobu odżywiania 😉

2 Replies to “Skuteczna dieta na trądzik – co jeść a czego unikać aby pozbyć się trądziku? 🍏🥑 🥦

  1. Cukier to prawdziwa zguba jeśli chodzi o zdrową skórę i właściwie o ogólne zdrowie. Odstawiłam cukier kilka lat temu i nie żałuję tej decyzji, moja skóra jest w o wiele lepszej kondycji

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *