in

Wiesz co stanie się z Twoim ciałem jeśli będziesz jeść sól himalajską?

Korzyści płynące ze spożywania różowej soli himalajskiej

Sól jest niezbędnym składnikiem odżywczym, którego organizm potrzebuje m.in. do transportu
substancji odżywczych do i z komórek, regulowania ciśnienia krwi, wymiany jonów i wielu innych
czynności. Jednak sól soli nie równa. Sól kuchenna, która została pozbawiona wszystkich składników mineralnych, z wyjątkiem sodu i chlorku, nie będzie miała takiego samego pozytywnego wpływu biologicznego na nasze ciało jak czysta, nierafinowana sól, która posiada silny profil mineralny.

Jedną z najbardziej pożywnych i „kompletnych” soli, którą możemy dzisiaj kupić, jest sól
himalajska, która tworzyła się przez miliony lat w Himalajach i która zawiera tak wiele
makrominerałów i mikroelementów, że ma ona kolor różowy.

W tym artykule dowiesz się więcej o korzyściach płynących ze spożycia soli himalajskiej i o tym, w jaki sposób może ona pomóc w przekształcaniu nawet najmniej wartościowych posiłków w takie, które zawierają całe mnóstwo wartości odżywczych.

 

Dlaczego warto więc spożywać różową sól himalajską?

Jest bogata w minerały – posiada ich największe stężenie ze wszystkich soli dostępnych na
świecie. Zgodnie z analizą dostarczoną przez The Meadow, sól himalajska zawiera 84 minerały,
elektrolity i pierwiastki – jest to zadziwiająca liczba, zważywszy na to, że nauka mówi tylko o 118
istniejących pierwiastkach.

Z tego powodu dodanie większej ilości soli himalajskiej do diety może pomóc w uzupełnieniu niemal każdego niedoboru mineralnego, jaki może mieć człowiek. Co ważniejsze, sól himalajska zawiera jod, magnez, cynk, żelazo i wapń – pięć minerałów, których populacja Stanów Zjednoczonych ma największy niedobór.

Rozpowszechniony niedobór jodu (w dużej mierze obwiniany erozją gleb) jest poważnym problemem, ponieważ jod odgrywa zasadniczą rolę w funkcjonowaniu metabolizmu – kontroluje tarczycę. Jeśli dodasz więcej soli himalajskiej do swojego jedzenia, nie będziesz musiał się już więcej martwić o niedobór jodu.

Posiada wysoką zawartość sodu – jednym z minerałów, których sól himalajska ma największą zawartość jest sód. Mimo, że sód ma dosyć złą reputację związaną z przetworzoną żywnością, nasz organizm bardzo potrzebuje prawdziwego i nieprzetworzonego sodu. Pomaga on regulować objętość krwi, a tym samym ciśnienie krwi, pomaga również kontrolować skurcze mięśni, funkcje serca i transmisje nerwowe. Zalecane dzienne spożycie sodu wynosi między 1,500-2,300 miligramów dla mężczyzn i kobiet w wieku 9-50 lat; jedna łyżeczka soli himalajskiej zawiera go około 400 miligramów.

sól różowa himalajska

Pomaga przy detoksykacji – chociaż jest tradycyjnie spożywana z jedzeniem, sól himalajska nadaje się również do detoksykacji. Jest ona najlepsza do kąpieli, gdyż minerały i jony ujemne łatwo penetrują skórę, powodując działanie oczyszczające i odtruwające. Skóra jest odmłodzona i orzeźwiona jeszcze przez wiele godzin po zakończeniu kąpieli.

Sól himalajska ma także pozytywny wpływ na nasze powietrze. To nie przypadek, że praktycznie wszystkie renomowane lampy solne są wykonane przy użyciu soli himalajskiej zamiast soli stołowej lub soli morskiej. Dzieje się tak dlatego, że jony ujemne wiążą się z jonami dodatnimi w powietrzu, zobojętniając je i usuwając zanieczyszczenia.

Sól himalajską można kupić w sklepach ze zdrową żywnością lub w internecie. Zwykle sprzedawana w postaci drobnych lub gruboziarnistych ziaren. Zalecamy kupno tej drobno zmielonej, gdyż jest ona o wiele łatwiejsza do włączenia do większości posiłków. Przy zakupie soli pamiętaj, aby sprawdzić czy jest różowa; oznacza to że jest bogata w minerały.

Źródło: nutri-lover.com

loading...

Zostaw komentarz

Cytrynowa woda na płaski brzuch – strać tłuszcz z brzucha szybko i bez ćwiczeń

cebula skarpeta

Co się stanie jeśli na noc włożysz cebulę do skarpet?