in

Masz problemy ze snem, przewracasz się z boku na bok? Zobacz co możesz zrobić

Sposoby na lepszy sen

Masz problemy ze snem? Zobacz jak możesz sobie pomóc

W nocy przewracasz się z boku na bok? W dzień brakuje Ci energii, często się denerwujesz? Najwyższa pora coś z tym zrobić i zacząć wysypiać się, zanim jednak sięgniesz po środki nasenne sprawdź domowe sposoby, zaoszczędzisz również na zdrowiu.

 

  • Szum wiatraka

Ustaw wiatrak, jego cichy szum pomoże Ci zasnąć

 

  • Nie zmarznij

Wychłodzenie ciała jest wrogiem dobrego snu, zawijanie się w kołdrę to kiepski pomysł. Wyskakuj z łóżka i zakładaj ciepłe skarpety!

 

  • Nie obżeraj się przed snem

Przed snem (najpóźniej dwie godziny przed pójściem do łóżka) zjedz coś lekkiego, nie przeciążaj żołądka wieczorem.

 

  • Alkohol nie pomoże

Alkohol oczywiście potrafi uspokoić i ukoić nerwy, ale tej metody nie można nadużywać. Codziennie picie alkoholu przed snem przyniesie odwrotne skutki.

 

  • Zrób gorącą kąpiel

Relaks to wspaniały sposób na mocny, zdrowy sen. Przed pójściem do łóżka, zrób sobie aromatyczną kąpiel z olejkami.

 

  • Telefon komórkowy jest zbędny

Zapomnij o trzymaniu telefonu w pobliżu łóżka, jego ostre światło przeszkodzi Ci w zaśnięciu.

 

  • Ustal swój naturalny rytm dnia

Pamiętaj aby kłaść się spać i wstawaj o tej samej godzinie (również w weekendy). Tym prostym sposobem przyzwyczaisz organizm do regularnego zasypiania o tej samej porze.

 

  • Nie pij na noc

Nie pij nic na dwie godziny przed pójściem spać, wstawanie do toalety w środku nocy może wybudzić się ze snu do samego rana.

  • Rzuć palenie

Nikotyna działa podobnie jak kofeina zawarta w kawie, to kolejny powód do rzucenia papierosów!

 

  • Poduszka to podstawa

Poszukaj odpowiedniej poduszki dla siebie, przetestuj różne poduszki, nie kieruj się radami innych osób.

 

  • Nie śpij z kotem

Nasze łóżko to złe miejsce dla zwierzaków, co jeśli Twój kot obudzi się w środku nocy i stwierdzi, że Ty już też powinnaś wstawać?

 

  • Nie idź spać z bólem

Myślisz, że ból ustąpi jeśli położysz się spać? To błąd, ból nasila się kiedy śpisz, lepiej zajmij się nim przed pójściem spać i weź środek przeciwbólowy.

 

  • Kawa na noc odpada

Pewnie uwielbiasz kawę, ale jej miejsce jest rano! Po zachodzie słońca nie pijemy kawy.

 

  • Nie denerwuj się brakiem snu

Jeśli nadal masz problemy z zaśnięciem, nie stresuj się tym i szukaj różnych metod, musisz znaleźć własne rozwiązanie, stres nie pomoże.

 

  • Unikaj drzemek

Jeśli koniecznie musisz się zdrzemnąć niech nie trwa to dłużej niż 20 minut. Drzemki pogorszą Twój problem.

 

  • Ortopedyczna poduszka między kolanami

Kup ortopedyczną poduszkę między kolana, powinna złagodzić ból kręgosłupa, który znacznie pogarsza jakość snu.

 

 

 

  • Uważaj z tabletkami nasennymi

Tabletki nasenne z pewnością są skuteczne i pomogą zasnąć, jednak nadużywanie leków może przynieść odwrotne skutki. Niektóre tabletki nasenne mogą być uzależniające.

 

Co jeśli bezsenność oznacza coś poważniejszego?

Jeśli Twoja bezsenność trwa dłużej niż miesiąc powinieneś udać się do lekarza i poszukać głębszej przyczyny tego problemu. Częstym powodem bezsenności jest depresja lub nawet przyjmowanie niektórych leków.

 

Ciekawostka:

Dorosłej osobie wystarczy siedem godzin snu, niemowlę potrafi przespać całą dobę osoba starsza zadowala się pięcioma godzinami snu.

 

Źródło: articles.mercola.com

loading...

Zostaw komentarz

Ramsey Hunt Syndrom

Zespół Ramsaya Hunta groźna choroba po przebytej ospie

kąpiel w piasku

Kobieta zasypała się piaskiem, zobacz co możesz wyleczyć w ten sposób